www.LOMIANKI.INFO – LOMIANKOWSKI INFORMATOR SPOŁECZNO-KULTURALNY

www.LOMIANKI.INFO
ŁOMIANKOWSKI INFORMATOR SPOŁECZNO-BIZNESOWY

62. Sesja Rady Miejskiej… cd // VIDEO

15 maja odbył się ciąg dalszy 62. Sesji Rady Miejskiej w Łomiankach. Cześ pierwsza Sesji odbyła się 8 maja 2014 roku.

Na wstępie Przewodniczący Rady Miejskiej Jan Grądzki powitał wszystkich zgromadzonych. Przypomniano i zaktualizowano porządek obrad.


62. Sesja Rady Miejskiej – 15.05.2014 r. / cz.05


Radni procedowali nad uchwałą dotyczącą ustanowienia pełnomocnika w postępowaniu przed sądem administracyjnym.


62. Sesja Rady Miejskiej – 15.05.2014 r. / cz.06


W dalszej części obrad dyskutowano m.in. nad „chuligańskimi” zdarzeniami, które miały miejsce podczas obrad 8 maja 2014 roku.

Na wniosek mieszkańców podjęto uchwałę w sprawie braku wyrażenia zgody na zawarcie przez Burmistrza Tomasza Dąbrowskiego umowy dzierżawy lub innej umowy o podobnym charakterze, której przedmiotem byłaby działka nr 59/2 położona w Łomiankach przy ulicy Podleśnej.
Według radnych i mieszkańców taka uchwała pozwala Burmistrzowi wstrzymać budowę marketu i renegocjować niekorzystne dla mieszkańców plany i umowy oraz włączyć w proces decyzyjny mieszkańców, którzy nie są zadowoleni z decyzji podjętych m.in. przez Urząd Miejski w Łomiankach.


62. Sesja Rady Miejskiej – 15.05.2014 r. / cz.07


W dalszej części poruszono problem – jak powiedział Jan Grądzki – „budowy spalarni odpadów zwierzęcych na osiedlu Łomianki Górne”.


62. Sesja Rady Miejskiej – 15.05.2014 r. / cz.08


Radni podjęli uchwałę sprawie gminnego programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na rok 2014.


62. Sesja Rady Miejskiej – 15.05.2014 r. / cz.09


Przyjęto stanowisko Rady Miejskiej w sprawie opublikowania nieprawdziwych informacji w Gazecie Łomiankowskiej.pl

Kolejny raz doszło do zakłócenia przebiegu obrad sesji Rady Miejskiej.


62. Sesja Rady Miejskiej – 15.05.2014 r. / cz.10


Radni próbowali podjąć kolejne uchwały, jednak kolejny raz obrady były zakłócane przez zwolenników Burmistrza. Podczas przerwy sytuacja się zaogniła.
Przewodniczący przerwał obrady „do czasu zapewniania przez Pana Burmistrza porządku na Sesjach i możliwości procedowania nad uchwałami.”


62. Sesja Rady Miejskiej – 15.05.2014 r. / cz.11


redakcja@lomianki.info

62. Sesja Rady Miejskiej... cd // VIDEO

62. Sesja Rady Miejskiej... cd // VIDEO

KOMENTARZE UŻYTKOWNIKÓW LOMIANKI.INFO

Komentarze zamieszczane na portalu są opinią użytkowników.

29 komentarzy

  1.  niedowiarek

    Może i dobrze, że p.Grądzki przerwał zebranie. To co tam sie dzieje jest faktycznie niebezpieczne. Z niepokojem to obserwowałem. Może faktycznie obecność Policji by ostudziła te wybryki.

    0
    0
    Odpowiedz
  2. DD

    Zupełnie nie rozumiem roli i postawy Pani Joanny Roszkowskiej z Łomianki Razem. Piszą o zmianach w samorządzie o nowych standardach, a tu…?
    Jeżeli tak mają wyglądać te standardy, jak można to zaobserwować na Sesjach Radnych. To ja serdecznie dziękuję 🙁

    0
    0
    Odpowiedz
  3. ewac

    Najwyższa pora na stanowcze decyzje ! Lepiej późno niż wcale, dotychczasowa , prawie bierna, postawa radnych wobec gorszących incydentów trwających od dłuższego czasu i eskalujacych ostatnio, doprowadziła juz do spadku autorytetu Rady, niestety 🙁

    0
    0
    Odpowiedz
  4. AA

    Punkt dla przewodniczącego. Bardzo dobre posunięcie. Potrzeba konsekwencji w działaniu. Nareszcie! Ostatnie sekundy cz. 11 to dowód na to kto tak naprawdę odpowiedzialny jest za werbowanie tych łobuzów.

    0
    0
    Odpowiedz
  5. O co chodzi z tą spalarnią? Co to znaczy, że Rusiecki ma jeszcze tydzień na podpowiedź na pytania? To jakiś żart? Znowu mieszkańcy dowiedzą się o pomysłach władzy na końcu?

    0
    0
    Odpowiedz
  6. Anonim

    To, że Rada Miejska teraz wyjaśnia nieprawdziwe informacje, które ukazują sie w Gazecie łomiankowskiej, to już nic nie zmieni. I tak nieprawdziwa informacja sie ukazała. To są właśnie metody stosowane przez burmistrzów.
    Coraz więcej osób podchodzi do tego ca napisane w łomiankowskiej z politowaniem

    0
    0
    Odpowiedz
  7. Michal

    Chciałbym zobaczyć cały materiał, nie powycinane fragmenty. To dało by całkowity obraz sytuacji. I było by wiadomo kto jest łobuzem . A tak widzimy tylko to co mamy zobaczyć !

    0
    0
    Odpowiedz
  8. Obserwator IV

    Na Wiśle stan alarmowy a nasi radni jak zwykle uprawiają wojenkę z burmistrzem. Może lepiej przepytać burmistrza co zrobił dla wzmocnienia naszego bezpieczeństwa. Miała być modernizacja wałów ale jakoś cicho się zrobiło… Jest okazja żeby wrócić z naprawdę istotnym dla tej gminy tematem.

    0
    0
    Odpowiedz
  9. Michał

    Obserwator IV w 2010 roku podstawowym problemem było to ze wał był naprawiany i był bardzo „świeży” . Wał aby spełniał swoje zadanie musi byc ulezany a przedewszystkim zarośnięty trawa. To daje mu moc. W naszej gminie wały sa dobre . Spokojnie nic sie niestało.
    Ja w 2010 roku tyralem na wałach teraz jest wszystko ok. Dodam tylko ze pan burmistrz oraz przedstawiciele policji, straży porzarnej , miejskiej i tp byli w sztabie anty kryzysowym, a nikt z radnych nawet sie tym nie zainteresowal.

    0
    0
    Odpowiedz
  10. Sprawiedliwy

    Obejrzałem filmy z sesji . Widać dokładnie ze pan Jan grodzki oskarża faceta o coś co czego facet nie zrobił , jak wynika z jego wypowiedz.
    Jeśli tak jest to pan Jan grodzki jest agresorem rzucajacym fałszywe oskarżenia ….
    To ze facet odpowiada i jest nieco zdenerwowany jest oczywiste. Nikt nie lubi jak go sie publicznie oskarża !
    Zastanawiam sie czy pan gradzki nie popełnił przestępstwa !

    0
    0
    Odpowiedz
  11. Komentator subiektywny

    Szczególnie pokojowe nastawienia tego pana z kaskiem widać zaraz po tym jak wszedł do sali. (część 9, czas 6:00).
    Ten gest, który wykonał, to zapewne gest pojednania, chęci współpracy i dialogu. A może nawet jakiś objaw specyficznych dla istot myślących uczuć wyższych?

    0
    0
    Odpowiedz
  12. entomol

    Cześć 7, około 2 minuty, wypowiedź mecenasa i w tle nie potrafiący się powstrzymać od uśmiechu wiceburmistrz – bezcenne 😉

    0
    0
    Odpowiedz
  13. entomol

    Część 7, około 2 minuty, wypowiedź mecenasa i w tle nie potrafiący się powstrzymać od uśmiechu wiceburmistrz – bezcenne 😉

    0
    0
    Odpowiedz
  14. entomol

    Uuuuu, coś dwa razy wskoczyłam.

    0
    0
    Odpowiedz
  15. Michal

    Subiektywny gdybys jezdzil motorem to bys wiedzial ze kurtki spodnie rekawiczki maja twarde wzmocnienia ktore krepuja ruchy !!! Niewidze nic agresywnego nie przesadzaj !

    0
    0
    Odpowiedz
  16. Komentator subiektywny

    Nie przypuszczałem, że twarde wzmocnienia w spodniach zobowiązują do wykonywania specyficznych gestów w kierunku radnych (część 9, czas 6:00).
    Jeżeli faktycznie zobowiązują to OK. Przyznaję, że nie znam się na zależnościach między twardymi wzmocnieniami w spodniach, a mimowolnymi gestami ręką i mimiką twarzy.

    0
    0
    Odpowiedz
  17. Michal

    Co by to nie bylo nie bylo to agresywne, i tyle. I tez nie wiadomo czy do radnych. Wyciagasz tedencyjne wnioski.

    0
    0
    Odpowiedz
  18. Komentator subiektywny

    Gest był ewidentnie wykonany w kierunku radnych lub godła, które było powieszone nad radnymi.
    No oczywiście mógł być też wykonany w stronę nogi od stołu. Nie wiem, może twarde wzmocnienia w spodniach też wpływają nie tylko na gesty, ruchy ale może też krępują inne procesy np. percepcje?
    Ja się na tym nie znam, ale Ty ponoć coś o tym wiesz 🙂

    0
    0
    Odpowiedz
  19. Michal

    Wlasnie dobrze ze napisales nie wiem, szukasz sensacji gdzie jej nie ma. Jak sam sie przyznajesz ze niewiesz to ,
    nie pisz plotek. Kompromitujesz sie jak ktos kto wstawil te filmiki. Nie dosc ze tendencyjnie pociete to jeszcze – nie jestem pewny, facet nie jest osoba publiczna wiec ma chroniony wizerunek. Owszem prawo dopuszcza nagrywanie takich osob ale jako wypelnienie kadru a nie jako merytum kadru. Tak wiec zamiast pusac bzdury zastanowil bym sie nad naruszeniami prawa przez krecocego .

    0
    0
    Odpowiedz
  20. Jacek

    Na szczęście jest film, na którym dokładnie widać i słychać jak zachowuje się kolejny znajomy burmistrza.
    Dlatego każdy może sam ocenić czy odbiera to jako zwykłą agresję, chamstwo, czy normalne zachowanie z którym się identyfikuje.

    0
    0
    Odpowiedz
  21. michalowa

    P.Michale,zanim pan coś napisze niech pan najpierw założy okulary i odsłucha nagranie.Jak się pan nie zna ,to lepiej żeby pan nie trudził się swoimi wpisami.

    Mecenas dobrze opłacany nie odróżnia opinii od uchwały,co świadczy o burmistrzu i jego fachowcach.
    Poza tym,co to za burmistrz ,że nie uczestniczy w obradach sesji.
    Brawo panie Przewodniczący.Dobrze,że obrady sesji zostały odłożone, do czasu zapewnienia spokoju i porządku na obradach.Za przygotowanie sesji i zapewnienie bezpieczeństwa w czasie jej trwania odpowiedzialny jest burmistrz.Skoro tego nie rozumie, to taki zapis powinien się znaleźć w statucie gminy.
    Sesja Rady to nie krzyki i poniewieranie ludzi,to obrady najważniejszego organu gminy, na których zapadają ważne decyzje w formie uchwał ,które decydują o zadaniach rozwojowych gminy.
    Gruby,łysy i nie doczesne damy to osoby przynoszące wstyd i nic więcej.

    0
    0
    Odpowiedz
  22. Michał

    Radni maja obowiązek dopuszcZac do głosu mieszkańców skoro tego nie robią , co gorsza w mojej ocenie działają na szkodę społeczności to cos jest nie tak.
    Właśnie brak możliwości wypowiadania sie przez ludzi doprowadza do emocjonalnych zachowań!
    Poza tym ze mną żaden radny nigdy niczego nie omawiał domyślam sie zatem ze i z innymi mieszkańcami tez. Oznacza to ze nie wykonują swojej pracy należycie , a ich decyzje nie maja nic wspólnego z wola lokalnych społeczności . RADNY jest przedstawicielem a nie DYKTATOREM.
    Prosze to zrozumieć….

    0
    0
    Odpowiedz
  23. Michał

    Zastanawiam sie pani michalowo, bo rozumiem ze sie pani zna na wszystkim. To prosze mi powiedzieć jesli jest spór to nalezy go rozwiązać. Spory rozwiązuje sie rozmawiając i usiłując dojść do porozumienia , kompromisu.
    TO JAK WYJAŚNIĆ OBSESYJNA MANIE NIE DAWANIA MOŻLIWOŚCI WYPOWIEDZENIA SIE, wyłączanie mikrofonów . Cos tu niegra . Jeżeli radni zeczywiscie sa tacy chętni do kompromisu to czemu nie daja głosu wszystkim zainteresowanym.
    Poza tym czemu biorą diety? BO WYDAJE MI SIE ZE DIETA TO REKOMPENSATA UTRACONYCH zarobków. W przeciwieństwie do pensji.

    0
    0
    Odpowiedz
  24. hmm

    Mam kilka pytań, może ktoś z Państwa znajdzie chwilę na odpowiedź?

    1. podają Państwo informację, że na nagraniu 9, 6:00, jeden z „widzów” wykonuje obraźliwy gest. Obejrzałam. Proszę teraz o wyjaśnienie, co Państwo rozumieją przez ten gest (o ile jest tylko to, co zostało nagrane, nie byłam na sesji, z nagrania odczytuję być może coś innego niż widzieli Państwo). Pytanie szczególnie do „komentatora_subiektywnego”.

    2. od kiedy Redakcja Łomianki.info publikuje obrady sesji w kawałkach? I od kiedy tak bardzo ważne się stało, co robią „widzowie” podczas przerw? To zbliżenie i rejestrowanie tego, co robią prywatne osoby podczas przerwy obrad sesji, chyba nie jest przedstawianiem pracy Radnych?

    3. granie na emocjach prowadzi do ich eskalacji – ale widać to jest na rękę Przewodniczącemu i Radnym, by nie było spokoju. Obserwowałam już wiele sesji „na żywo”, wiele na filmach zamieszczanych na tym portalu i kilka fragmentów na YouTube. Zachowanie Przewodniczącego RM niestety nie należy do klasyki dyplomacji.
    Tak jak ktoś wyżej napisał – gdy jest konflikt, należy go rozwiązać, a nie ucinać dyskusję…
    Zabieranie głosu (lub niedopuszczanie do głosu) ludziom o innych poglądach niż większość Radnych staje się już jawną dyskryminacją podczas obrad RM.

    6. do „Michał”
    „Jeżeli radni rzeczywiscie sa tacy chętni do kompromisu, to czemu nie daja głosu wszystkim zainteresowanym.”
    Po zachowaniu ludzi u łomiankowskiej władzy (po obu stronach) można się domyślać, że nie ma nawet cienia zainteresowania kompromisem.
    I aż do listopada będzie tylko gorzej.

    5. Za „michałowa”:
    „Sesja Rady to nie krzyki i poniewieranie ludzi,to obrady najważniejszego organu gminy, na których zapadają ważne decyzje w formie uchwał ,które decydują o zadaniach rozwojowych gminy.”

    Życzyłabym sobie, by Przewodniczący RM wziął sobie do serca i pierwszą część zdania (bo wielkokrotnie poniewiera ludzi, odmawiając im prawa do wypowiedzenia się), ale również i drugą część tego zdania: „zapadają ważne decyzje w formie uchwał ,które decydują o zadaniach rozwojowych gminy”.
    Bo na razie korzysta tylko z tego, że jest Przewodniczącym „najważniejszego organu gminy”. (brzmi dumnie, jakość wykonania – ostatnio mierna).

    0
    0
    Odpowiedz
  25. Michal

    Zgadzam sie z hmm, uwazam dalsza obecnosc w rozmowie za bezpodstawna 🙂 . Pozdrawiam wszystkich
    Kochajmy sie a nie nie lubmy !!!!!!!

    0
    0
    Odpowiedz
  26. łahciM

    Czym innym jest wypowiadanie swojego zdania, a taka możliwość jest na koniec sesji w wolnych wnioskach.
    A czym innym jest obrzucanie radnych inwektywami, przerywanie wypowiedzi wygwizdywanie, itp.
    Można się z nimi zgadzać ale nie można obrażać tak jak to słychać na filmach.

    I bardzo dobrze ze Gradzki w końcu chce zaprowadzić porządek na sesjach i nie pozwala na „prywatne” co poniektórych osób, które w moim przekonaniu na sesję przychodzą wyłącznie po to aby się awanturować.

    A Dąbrowski z wami coś ustalał – bo ze mną nie. Nie przyszedł i nie pytał się czy zgadzam się na kolejny market w osiedlu!!!!
    A jak mieszkańcy na sesji protestowali to uciekł.

    0
    0
    Odpowiedz
  27. Komentator subiektywny

    Nie wiem jakie obraźliwe gesty widzą „hmm” i „michał”, które ich zdaniem wykonał pan z kaskiem i jak twierdzi „michał” z wzmocnieniami w spodniach.
    Ja twierdzę, że na filmie (część 9, czas 6:00) widać szczególnie pokojowe nastawienie zaraz po tym jak pan z kaskiem wszedł do sali. A nawet więcej, uważam, że ten gest, który wykonał, to zapewne gest pojednania, chęci współpracy i dialogu 🙂

    0
    0
    Odpowiedz
  28. Obserwator III

    Powoli zmierzamy do wprowadzenia w Gminie ustroju anarchistycznego. Postulaty i żądania pełnego głosu dla osób z sali najzwyklejszy chamski populizm, ludzi korzystających z braku cenzury na tym portalu. Takie żądania, to anarchizacja pracy rady i zapewnienie jednoznacznej przewagi burmistrza nad radą, na co ustawodawca świadomie nie przystaje.
    Rada winna sprawować kontrole i nadzór nad pracą burmistrza kontrolować kierunki działań burmistrza i określać perspektywy. Żądanie prawa głosu w każdej dla każdego obywatela na jej posiedzeniu zablokuje zupełnie jej pracę. I jest to sprawa oczywista i dokładnie potwierdzona wcześniejszymi doświadczeniami innych parlamentów. Trudno jest osobom nie mających pojęcia o czym napisałem pojąć tak proste sprawy i zaprzestać pisać idiotyczne wnioski jak ten Łomianek Razem w sprawie zmiany regulaminu pracy rady.
    A wszystkie takie żądania zgodne z jedyną słuszną drogą Łomianek Razem ,polewane jest pikantnym sosikiem niezbyt kulturalnego zachowania się publiczności na posiedzeniu. A jak wiemy od dłuższego czasu usiłuje się paraliżować pracę rady przy pomocy dość jednoznacznego zachowania się niektórych stałych widzów posiedzeń. Ostania eskalacja, w której zbliżamy się do otwartej bójki zaczyna wskazywać, że szybkimi krokami nasza społeczność gminna zaczyna się zbliżać do państw trzeciego świata a nie jak reszta polski równać do najlepszych.

    0
    0
    Odpowiedz
  29. KK.

    Niestety standardy, które wprowadzają zwolennicy burmistrza Tomasza to obstrukcja demokracji. Takie są fakty. Oczywiscie możemy pozostawić Łomianki w rękach destrukcji lub pomyśleć o porozumieniu.
    Każdy ma wolną wolę i sumienie.

    0
    0
    Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *