Pytania do radnych PWZ ws liceum
10 marca radni przyjęli uchwałę w sprawie przejęcia od Powiatu Warszawskiego Zachodniego (PWZ) zadania z zakresu właściwości powiatu dotyczącego prowadzenia Liceum Ogólnokształcącego im. Karola Wojtyły w Łomiankach oraz nieodpłatnego przejęcia od PWZ nieruchomości stanowiącej działkę ewidencyjną nr 224 w obrębie Łomianki Dolne.
Z uwagi na liczne kontrowersje, jakie pojawiły się tuż przed głosowaniem nad uchwałą, jak też pytania, jakie do dziś pozostają bez odpowiedzi, postanowiłem wraz z radną Magdaleną Cłapińską wyjaśnić sprawę u źródła. 16 marca br. przesłaliśmy do Starostwa w Ożarowie Mazowieckim pismo, w którym zawarliśmy szereg pytań do naszych łomiankowskich radnych powiatowych. Ufamy, że odpowiedź na nie pozostanie zgodna z oczekiwaniami mieszkańców gminy.
Warto zaznaczyć, że byliśmy i nadal jesteśmy, zwolennikami zaproponowanego porozumienia z PWZ. Co potwierdziliśmy w głosowaniu nad uchwałą. Jednakowoż powinno ono chronić – w pierwszej kolejności – interesy naszych mieszkańców.
KOMENTARZE UŻYTKOWNIKÓW LOMIANKI.INFO
Komentarze zamieszczane na portalu są opinią użytkowników.
51 komentarzy
Wyślij komentarz
Święto Muzyki 2024 – Harmonia Trzech Chórów w Łomiankach
Wieczór 23 listopada 2024 roku w kościele pw. św. Małgorzaty w Łomiankach był wyjątkowym wydarzeniem, które na długo...
Wzajemne oskarżenia, insynuacje, ataki personalne – tego na sesji RM jeszcze nie było
Podczas ostatniej Sesji Rady Miejskiej doszło do niecodziennych wydarzeń, w których główne role odegrali: Beata...
Jaki będzie pierwszy budżet burmistrza Dąbrowskiego i nowej Rady Miejskiej?
Przed Burmistrzem Łomianek i nową Radą Miejską pierwszy "autorski" budżet, w którym mogą zaplanować dochody i wydatki....
Ruszyły zapisy wolontariuszy chętnych wziąć udział w łomiankowskim finale WOŚP 2025
26 stycznia 2025 roku odbędzie się 33. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Tym razem będziemy grali -...
Reaktywowano łomiankowskie koło Platformy Obywatelskiej. List do sympatyków
Po tym, jak przed wyborami samorządowymi okazało się, że KWW Koalicji Obywatelskiej nie wystawi żadnego kandydata do...
OKO.press krytyczne spojrzało na politykę kadrową burmistrza Dąbrowskiego
OKO.press – polski internetowy serwis informacyjny i opiniotwórczy o tematyce polityczno-społecznej, skoncentrowany na...
Na co wystarczy pieniędzy w budżecie Łomianek w 2025 roku?
Burmistrz Łomianek Tomasz Dąbrowski opublikował "Zarządzenie w sprawie przedłożenia projektu uchwały w sprawie Uchwały...
ICDS Łomianki zaprasza na otwarcie lodowiska – rusza sezon zimowy
ICDS Łomianki otwiera sezon na krytym lodowisku. Obiekt będzie dostępny dla wszystkich od poniedziałku do piątku w...
Mieszkaniec Łomianek walczył w gali Biznes Boxing Polska. Właściciel łomiankowskich delikatesów wygrał!
Mieszkaniec Łomianek walczył podczas gali Biznes Boxing Polska. Przed walką przedstawiono go słowami: "Właściciel...
Pani Radna Cłapińska, Panie Radny Etienne. A może zamiast robić afery zabierzecie się do pracy i wspólnie z Panią Burmistrz postaracie się podnieść poziom naszego Liceum?
Jakieś konstruktywne działania przewidujecie. Mieszkańcy oczekują rzetelnej współpracy, a nie ciągłego od 10 lat awanturnictwa i udowadniania, że „Moja racja jest mojsza niż twojsza” jak u Koterskiego. Już w ostatnich wyborach za takie awantury wyborcy podziękowali poprzednikom.
Ano zorganizowane grupy…, nie lubią co by im ktoś patrzył na łapska i przeszkadzał w interesach, dla pospólstwa to oni działają dla dobra społeczeństwa, jakoś trzeba wytrzymać do wyborów.
Wielce Czcigodny Panie Etienne mam następujące pytania:
1.NA łamach lomianki.info zapowiadał Pan spotkanie „na szczycie” z Prezesem ZWiK w Łomiankach sp. z o.o. Było to łądnych parę miesięcy temu. Czy do spotkania doszło i jakie konkluzje, bo poza buńczucznymi zapowiedziami interwencji w ZWiK żadnych dalszych informacji.
2. Zapowiadał Pan walkę z samochodami blokującymi miejsca postojowe przy ulicy Warszawskiej z tabliczkami na sprzedaż, to było zdaje się dwa lata temu. Panie Etienne jakie rezultaty Pana walki? Proszę o zwięzłą informację.
3. Czy to prawda, że przygotowuje się Pan do startu na Burmistrza, ba nawet pogłębia Pan edukację?
Zbyt trudne pytania Panie Radny???
A może nie tyle za trudne, co zupełnie nie na temat liceum
Dziwne te baje radnego i radnej. Nie tak dano pod rączkę z kandydatką na burmistrza a dziś przeciw niej. Dzieci czy dorośli ludzie którzy szprechali nam bajkę o dobrej Burmistrz. Zapomnieli jednak wpierw sprawdzić kim ona jest? A może sprawdzili i sadzili że da się ręcznie sterować jak poprzednik? A ona wybrała dobro mieszkańców.
Widać że wiesz że szprechali bajki,i przejrzejże na oczy,opłaty za śmieci kilkaset procent w górę, po mimo oddzielenia zielonych płaconych z podatków, teraz przekształcone z przeliczeniem na zużycie wody, to też podwyżka, próba podwyższenia podatków, dla przedsiębiorcom też, po mimo pandemii,wyprowadzanie ludzi na ulicę w pandemii, utrata działki gdzie miało być przedszkole, odrapany z tynku budynek UM nie otynkowany przez półtora roku,cyrk z jeziorem Kiełpińskim czyli próba przejęcia pełnej kontroli nad własnością prywatną, panosząca się deweloperka, znikająca kostka bauma z ul. Ogrodowej wartości około 100tyś. zł.
To jest to co widzi Widz a radny widzi sporo więcej.
Do wyborów coraz bliżej.
Dodam tylko:
– wielomiesięczny paraliż Łomianek w wyniku konfliktu Przewodniczącego Rady Miejskiej z Burmistrz MŻP (oboje to jeszcze nie tak dawno najbliźsi koalicjanci)
– nieudolna próba pozyskania działki po byłych zakładach drzewnych (obecnie stoi tam centrum handlowe prochownia)
– afera z odbiorem odpadów zielonych
oraz niespełnione dotychczas obietnice:
15 minut do Warszawy (nawet w godzinach szczytu)
Bus-pas….
Astrau, Bartoszewski, Bryk, były burmistrz Dąbrowski i Zalewska głosowali przeciw pozyskaniu działki pod nową szkołę podstawową? Czy już zupełnie poszaleli? Natyński i Salwowski zaniemówili? Mocny w gębie, a jak trzeba zagłosować to cisza.
Szkoła w Łomiankach Dolnych jest potrzebna !!! Czy tak trudno to pojąć?
OPANUJCIE SIĘ. POMYŚLCIE O DZIECIACH. GŁOSUJCIE W IMIĘ DOBRA MIESZKAŃCÓW, A NIE POLITYCZNYCH ZAGRYWEK !!!
Widać kto jest z mieszkańcami, a kto przeciw. Bardzo to smutne.
Też uważam że szkoła jest potrzebna, ale z tego co widać, za co ta ekipa się nie weźmie, to nieładnie pachnie, widać radni wiedzą więcej, a i dla postronnej osoby nie jest to łatwe do zrozumienia, niby działka na terenie gminy, a powiatowa, wartość podana, też z kosmosu, te zawiłości układu itd.
Ale przecież przegłosowane, to po co bić pianę. I tu nie chodzi o szkołę podstawową ale o kompleks, przeniesienie liceum z pełnym przejęciem utrzymania, co jest w obowiązku powiatu.I dobrze że są radni którzy dla dobra mieszkańców okazują obawę przed konsekwencjami zbyt pochopnych decyzji, ponoć czasy jednomyślności minęły.
Warte przemyśleń też jest finansowanie tak dużego projektu, wszak kasa ponoć jest pusta, zapewne podatki w górę, próba już była.
Wystarczy przyjrzeć się historii budowy szkoły podstawowej w Dąbrowie Leśnej. Szkołę zaprojektowano i zbudowano za kadencji Burmistrza Tomasza H.Dabrowskiego. Tutaj mała zagadka dla mniej zorientowanych: Kto wtedy był przeciw budowie szkoły podstawowej…Dla ułatwienia podam, że niektóre z osób z otoczenia Pani Burmistrz MZP… Co się tyczy głosowania w sprawie przejęcia obowiązków utrzymaniea liceum w ICDS, w zamian za grunt pod budowę szkoły podstawowej, to też bylbym przeciwko, takiemu układowi. Powiat powinien przekazać działkę gminie Łomianki w Łomiankach Dolnych pod budowę szkoły podstawowej bez żadnych warunków, więc, to, ze część radnych głosowała przeciwko takiemu układowi nie znaczy, że jest przeciwko budowie szkoły. Ja sam mam obiekcje w związku z takim dealem. obiekcje co do ta
Przeciw budowie nowej szkoły podstawowej w Dąbrowie, rozbudowie nowego skrzydła szkoły podstawowej w Dziekanowie Polskim i budowie nowego przedszkola w Dzikanowie Leśnym byli radny poprzedniej kadencji;
Małgorzata Żebrowska-Piotrak,(Komitet Wyborczy Wyborców Marcin Pawlicki i Mieszkańcy Łomianek),
Marcin Etienn,(Komitet Wyborczy PO),
Mariola Niecikowska,(Komitet Wyborczy Wyborców Urszuli Gołąb),
Wojciech Berger,(Komitet Wyborczy PO),
Ewa Kżyrzowska,(Komitet Wyborczy Dialog Ziemi Łomianki),
Przeciw budowie nowej szkoły podstawowej w Dąbrowie, rozbudowie nowego skrzydła szkoły podstawowej w Dziekanowie Polskim i budowie nowego przedszkola w Dzikanowie Leśnym byli radny poprzedniej kadencji;
Małgorzata Żebrowska-Piotrak,(Komitet Wyborczy Wyborców Marcin Pawlicki i Mieszkańcy Łomianek),
Marcin Etienn,(Komitet Wyborczy PO),
Mariola Niecikowska,(Komitet Wyborczy Wyborców Urszuli Gołąb),
Wojciech Berger,(Komitet Wyborczy PO),
Ewa Kżyrzowska,(Komitet Wyborczy Dialog Ziemi Łomianki),
Marku. W kółko to samo. Tak samo to mądre jak powtarzanie „wina Tuska”.
Dokonania Tomasza Dąbrowskiego, arogancje jego zastępcy i natarczywą propagandę podsumowano w wyborach. Czas się pogodzić z werdyktem mieszkańców. Nie ma co teraz płakać, lamentować i trzeba zabrać się do pracy na rzecz społeczności Łomianek.
Mamy serdecznie dość ciągłych przepchanek politycznych i arogancji.https://www.lomianki.info/moje_lomianki.php?nr=535
Wszyscy pamiętają co się działo w poprzedniej kadencji i na co wydawano publiczne pieniądze:
Burmistrz MŻP musi odejść…
Warto przypomnieć sobie:
– KŁÓTNIE pomiędzy Panią Burmistrz MŻP a Przewodniczącym Radyt Miejskiej – nawet ze swoim najbliższym koalicjantem nie potrafiła się dogadać, co skutkowało wielomiesięcznym, niespotykanym dotąd PARALIŻEM GMINY!!!
– NIEUDOLNĄ PRÓBĘ zakupu działki po byłych zakładach drzewnych, obecnie stoi tam centrum handlowe Prochownia i tego nie umiała dopiąć
– AFERĘ Z ODBIOREM ZIELONYCH – pamiętacie śmierdzące odpady zielone w całych Łomiankach – Kto za to ponosi odpowiedzialność? Odpowiedź jest jedna BUrmistrz Łomianek MŻP
Burmistrz MŻP powinna odejść..
Piotr, szukałem coś pozytywnego w tym ,,Tusk” i zero, nul.
Czyś byś tak źle oceniał osiągnięcia pani burmistrz.Czy wież kiedy pani burmistrz nas opuści, tak jak wymieniona przez ciebie osoba. I gdzie się uda?
Dlaczego władze gminy nie negocjowały przejęcia gruntu należącego do Skarbu Państwa na cele oświatowe, bez ZOBOWIĄZANIA, do utrzymywania liceum (chyba, że się mylę i jednak Burmistrz MŻP prowadzi twarde negocjacje?). Utrzymanie placówki oświatowej typu liceum należy do zadań Starosty? Przecież to obciąży budżet naszej gminy?
Panie Radny czy jest jakąś odpowiedź na Pana pytania?
Wpłynęły dwie odpowiedzi. Czekam na stanowisko Starostwa PWZ. Gdy tylko je otrzymam, wszystkie opublikuję.
Panie Radny skoro udziela się Pan w lomianki.info to kilka pytań:
1. Co z zapowiadanym przez Pana kilka lat temu, jak wygrywaliście jako formacja wybory do rady miejskiej, z likwidacją stojących aut na miejscach publicznych wzdłuż Warszawskiej z tabliczkami „na sprzedaż” Jakie są wyniki Pana walki i co Pan w tej sprawie zrobił?
2. Co wynikło ze spotkania z prezesem zarządu ZWiK w Łomiankach sp. z o.o. , które Pan na łamach lomianki.info tak szumnie wiele miesięcy temu zapowiadał? Jakie konkluzje co do funkcjonowania ZWiK w Łomiankach sp. z o.o. i co dalej z inwestycjami?
3. Jak tam BUS-PAS tak szumnie zapowiadany przez stowarzyszenie, do którego Pan też należy czyli „mieszkańcy Łomianek”? Co zrobiliście do tej pory? Kiedy spełnicie sztandarową obietnicę wyborczą Waszej Burmistrz MŻP i Waszego stowarzyszenia? Kiedy 15 minut do Warszawy – nawet w godzinach szczytu jak można było usłyszeć na waszej stronie internetowej?
Proszę o merytoryczne i zwięzłe odpowiedzi, bez politycznych połajanek, bo tego my mieszkańcy mamy już dosyć.
Panie Radny Marcinie. Bardzo dziękuję za dotychczasowe działania nan rzecz mieszkańców oraz oczekuję na kolejne.
Dziękuję, że komunikuje się Pan z nami przez infomator Info Łomianki.
Pozostali radni nie wiem, co robią i cym się zajmują. Nie rozumiem takiego ignorowania mieszkańców i wyborców.
Popieram, pozdrawiam serdecznie. Anita.
Dlaczego pozostałe Radne i Radni nie korzystają z możliwości jaką daje Łomianki Info? Może nic nie robią? Mieszkańcy naprawdę potrzebuję wiedzieć czym się Radni zajmują.
Dziwię się, bo to przecież w Waszym interesie.
Co jakiś czas są ciekawe wypowiedzi w gazecie Łomianki Info. Gazeta Łomiankowska nic o pracy radnych nie informuje.
Panie radny co ta pańska grupa wyczynia z rezerwatem J.Kiełpińskie i terenami w okół, jak traktujecie właścicieli rezerwatu i ich własność.Nie opowiadajcie bredni że to RDOŚ wymyślił te zapisy, sprawa bardzo nabrzmiała,lecz jeszcze nie dotarła do świadomości wszystkich właścicieli,będzie ciekawie zapewne przed wyborami, ciekawe jakie jest stanowisko Pana w tej sprawie, w kontekście wielkich ambicji, kandydowania na burmistrza o których się szepcze w kuluarach. A sprawa ta bardzo brzydko pachnie, to tak najdelikatniej.
Znowu jakaś śmierdząca sprawa, na FB pisze pan o badaniu wody Jeziora Dziekanowskiego, w odpowiedzi na interpelacje, pisze pan że teren jest prywatny a woda Skarbu Państwa, od kiedy, czy ktoś mógł by się zainteresować tym tematem i ma możliwość zapoznać się z dokumentacja, wszak nie ma podstaw prawnych do takiej konfiguracji, temat wydaje się bardzo interesujący i może być o tym głośno, w powiązaniu,z realizacją pewnego projektu.
dla pana piszącego Do radnego Etienne;
Ciekawe się Panu tak bardzo nie podoba w planie ochrony rezerwatu Jezioro Kiełpińskie .Jak na razie plan niestety i obszar rezerwatu jest w całości zgodny z przepisami z 1988r na mocy których ustanowiono ten rezerwat za wyjątkiem zdania o możliwości wytyczenia szlaków dla turystów. Ale na to wytyczenie szlaków musi być zgoda właścicieli gruntu a więc póki co nie ma i tego tematu. Niestety w momencie tworzenia rezerwatu 33 lata temu nikt nie pytał właścicieli o zgodę na ograniczenie ich własności. Ani wtedy ani dziś Gmina nic do tego nie ma ,takie niestety są przepisy o ochronie przyrody nawet jak się to nie podoba właścicielom. Oczywiście lepiej by było by państwo wykupiło grunty rezerwatu ale wykup pod przymusem tez spotkał by się z dużym oporem społecznym. Co do Jeziora Dziekanowskiego to tak jak i w przypadku Jeziora Kiełpinskiego całość gruntów należy od wieków do osób prywatnych /ukaz carski /Natomiast wody płynące od lat zgodnie z obowiązującymi państwowymi przepisami są własnościa skarbu państwa / zgodnie z art. 211 ust.2 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne, (Dz. U. z 2020 r. poz. 310 z późn. zm.) (śródlądowe wody płynące)stanowią własność Skarbu Państwa/.Grunty są pod tymi jeziorami prywatne bo po prostu kiedyś tu zostały zalane prywatne pola, po wielu powodziach jakie nawiedziły te tereny i powstały na nich jeziora połączone strugą Dziekanowska. Oczywiście dyskusyjne jest teraz czy przy niedrożnej strudze wody w jeziorze są wodami płynącymi ale to pytanie to już do PGW Wody Polskie,które to nadzoruja.
Nie pisz bzdur powielanych przez tych pseudo ekologów wyprowadzających pieski na cudzą własność, zapoznaj się z zapisami utworzenia rezerwatu z 1988r i zestaw z tym koncertem życzeń z 2018 i 2021, komuna to pikuś, bo była pełna swoboda korzystania z jeziora do połowu ryb dla właścicieli, swobodna uprawa ziemi, grodzenie swojego terenu, zakazy były,dla osób postronnych,opowiadanie i publikacja bredni , jakoby rezerwat jest jakimś,,REZERWATEM ŚCISŁYM”, i dlatego są zakazy, otóż REZERWAT JEST PRYWATNY,i podlega innym uregulowaniom prawnym , pozwolenie RDOŚ nie upoważnia wchodzenia osób trzecich na teren prywatny bez zgody właściciela. A co do J. Dziekanowskiego to z jednej strony połączony rowem melioracyjnym z jeziorem o wodach stałych, z drugiej sztucznym wytworem śluzą,i tu wątpliwości. Struga była zasilana źródłami, których już niema, a pod hasłem ekologi jest tworzony kanał rynsztokowy z ulicy Warszawskiej i okolic, plus ścieki oczyszczone z oczyszczalni, STRUGA TO ROWY MELIORACYJNE. I niestety tu w niewielkim stopniu chodzi o ekologie, a o spacerniak dla masowego napływy nowych mieszkańców i lepszą sprzedaż dla deweloperów, i właśnie od wykupu na cele porzytku publicznego powinna ta ekipa zacząć, a nie angażować ochronę środowiska w walkę z właścicielami.Tak że ciekawe zagadnienie i może jakiś społecznik lub opozycja może ktoś z PIS-u zagłębi się w niuansy tej sprawy , zapewne dojdzie do bardzo ciekawych konkluzji i może dojść do wniosku, podzielenia się z jakimiś innymi organem.
Komu przeszkadza LEGALNIE POSTAWIONY PŁOT w REZERWACIE PRYWATNYM, REZERWACIE WODNYM,.Dla ochrony rezerwatu wystarczyło przestrzegać zasad z 1988roku,z pewną modyfikacją natura 2000, ale walka z legalnym płotem doprowadziła do absurdów, ze szkodą dla właścicieli i społeczności lokalnej i zapewne będzie ciekawie, a może raczej dla niektórych nie ciekawie.
Panie radny a Pan znowu samotny ? Znowu Pan nie może współpracować z cała grupa ? Strasznie Pan konfliktowy.
Wiemy ze marzy Pan o fotelu Burmistrza ale nic z tego z deszczu pod rynnę.
Gorszego radnego Łomianki nie miały.
Czyż by Pan Etienne wyczuł zapach jaki się zaczyna rozchodzić od tej grupy i przejrzał na oczy, oby tak było.
Rzeczywiście już dłuższy czas krążą po Łomiankach słuchy, że Pan Radny Etienne ma ambicje zostać Burmistrzem Łomianek.
Ciekawe czy Radny Etienne przejrzał na oczy czy może to jakaś taktyczna rozgrywka to dystansowanie?
Tego nie wiemy, wie to Pan Radny, a my możemy się jedynie domyślać i snuć bardziej lub mniej prawdopodobne hipotezy?…
dla pana piszącego Do radnego Etienne;Przepisy ,które Pan przemilcza lub udaje że ich nie zna przez te 32 lata od 1988r / roku utworzenia rezerwatu Jezioro Kiełpinskie / do 2021r bardzo się zmieniły. Polska od 1.05. 2004r weszła do Unii Europejskiej i od tego dnia obowiązuje ustawa o ochronie przyrody Dz. U. 2004 Nr 92 poz. 880 /art. 13 o rezerwatach i art. 15 o zakazach /.Stare przepisy z 1988r utraciły ważność w dniu 1.05.2004r. Przepisy z 2004r z p.zm. obowiązują w rezerwacie J. Kiełpińskie/to rezerwat państwowy na gruntach prywatnych/ oraz we wszystkich innych rezerwatach w Polsce .Przepisy dla każdego rezerwatu ustala teraz dyrektor RDOŚ i jak na razie nie pozwala wchodzić na teren rezerwatu J.Kiełpińskie nikomu obcemu a jedynie właścicielowi w celu uprawy pola. Insynuowanie ,że na przepisy 2004r mają wpływ obecne władze gminy i że przepisy te obowiązują dopiero od 2018r jest niepoważne. Ogłoszony w br plan ochrony jest całkowicie zgodny z ustawą o ochronie przyrody ,która niestety od lat poważnie ogranicza prawa właścicieli gruntów i zmieniła zasady na podstawie których tworzono ten rezerwat w 1988r./np. łowienia ryb , uprawy czy grodzenie itp./. Jak już pan musi atakować urzędników to proszę wyjaśnić czemu ich pan nie atakował wtedy jak w poprzednich latach do2018r władze organizowały w rezerwacie m.in. zawody wędkarskie, ogniska, pieczenie kiełbasek itp. a rezerwat był systematycznie zajeżdżany, nie oznakowany, utworzono w nim drogę publiczną ,stawiano domy , straż miejska nie dawała kar za łamanie zakazu wstępu i pozwoliła na wysypisko w rezerwacie ?.Atakuje pan gminę i RDOS teraz przy usuwaniu przez władze bezprawia trwającego tu latami .Wszelkie pretensje o ograniczenie Pana prawa własności w 1988r i w roku 2004 proszę więc kierować do Ustawodawcy lub Sądu lub UE bo nikt właścicieli gruntu nie pytał czy się na to zgadzają ani 1988r ani obecnie . Jednak wytyczenie ścieżek edukacyjnych wymagać będzie oczywiście zgody właścicieli gruntu na co się nie zanosi .O ścieżkach jak wiem marzą niektórzy urzędnicy i radni a przede wszystkim nowoprzybyli mieszkańcy osiedli deweloperskich. Zachciało im się rekreacji na cudzych gruntach dalszym kosztem właścicieli bo na własnych ciasnych osiedlach się duszą. Tak więc jak na razie do tej sprawy należy podejść spokojnie-wydaje się ze brak zgody zamknie ten temat. Co do sposobu rekultywacji strugi, która latami także była systematycznie przez władze gminy niszczona poprzez bezmyślne /2010-2018r/ wydawanie WZ na terenach jej biegu co spowodowała zasypanie jej i zarwanie upustów oraz zanik wody w strudze i jej spadek w okolicznych jeziorach nie będę się wypowiadać bo temat ten nie jest mi bliżej znany. Jak ma Pan wiedzę ,że planowanie ? jest celowe? zanieczyszczania terenów chronionych/mówi pan o ściekach//- tu Kampinoska Dolina Wisły- to należy pilnie zgłosić to do ochrony środowiska lub ministerstwa środowiska. Teraz przyszedł czas na respektowanie przepisów o ochronie przyrody ustalonych już 17 lat temu . Więcej na Pana wpisy nie będę odpowiadać/niezależnie co Pan napisze/ bo powinien się Pan nauczyć grzeczności przynajmniej w sieci przy ignorowaniu przepisów istniejących od lat . Mnie i wielu właścicielom części gruntów w tym rezerwacie też nie zawsze te przepisy się podobają ale wiemy kto je wprowadza i kto je powinien respektować. Mozna mieć wiele pretensji do gminy ale warto się zastanowić zanim coś się napisze czy pretensje te kieruje się do właściwych osób.
•
Z nieba spadły, te rozporządzenia,nagłe olśnienie,fotografów i radnych, koncert życzeń tej ekipy.Kto wnioskował o te zapisy,Jakim cudem ci prawi ludzie wchodzą na teren prywatny, na dodatek zamieszczają foto. z komentarzami. Rezerwat Skarbu Państwa stanie się jak zostanie wykupiony, lub wywłaszczony, nacjonalizacja się skończyła.A deszczówka już jest realizowana z ulicy Warszawskiej ul. Fabryczna i w rozporządzeniu z 24 marca też zapisane możliwość skierowania ścieków oczyszczonych.Tak że jaka to struga. Robi się coraz ciekawiej. Zapewne przed wyborami będzie jeszcze ciekawiej. Nie słyszałeś że jest coś takiego jak rezerwat prywatny, albo rezerwat wodny. Jakim prawem w rezerwacie Skarbu Państwa jest uprawiana ziemia przez rzekomych właścicieli.A jeżeli zrobiono to co z J.Dziekanowskim czyli zaliczono jako wody płynące, to jeszcze ciekawiej, wszak Minister w 1988r powołał ten rezerwat jako do badań samooczyszczania się wód stojących, choć wtedy rowy melioracyjne były pełne. I zapewne konsultował to z fachowcami, a nie z miejscowymi fotografami.
Piszesz że rezerwat Państwowy, ale na ścieżki trzeba zgody właścicieli. No i to że się przepisy zmieniły, ano jest tam taki zapis że RDOŚ może w każdej chwili zlikwidować rezerwat, w tym przypadku wystarczy że dojdzie do wniosku że już nie trzeba badać czy ta woda się samo oczyszcza czy nie. Jakoś przez te ponad 30 lat nie słyszałem o jakiś badaniach.
Ile można to wałkować – działki, na których ustanowiono rezerwat przyrody są CAŁKOWICIE PRYWATNE , drogi dojazdowe do rezerwatu RÓWNIEŻ SĄ PRYWATNE, więc każdy, również Pani Burmistrz i pseudo ekolodzy muszą mieć ZGODĘ właścicieli jeżeli chcą wejść na teren rezerwatu i to tyle w temacie.
To co Pan napisał to prawda, ale 24 marca RDOŚ wydał rozporządzenie które obowiązuje, no i w tym rozporządzeniu, szereg obostrzeń, dla właścicieli, niemających żadnych merytorycznych podstaw, tak jak tu pisano, koncert życzeń pewnej grupy, dobrze zorganizowanej, nie znajdzie pan w żadnej publikacji w licznych artykułach choć by wzmianki o faktycznym stanie prawnym rezerwatu,UM,RDOŚ,STRAŻ MIEJSKA,RADNI,I PSEUDO EKOLODZY,STOWARZYSZENIA MIŁOŚNICY CUDZEJ WŁASNOŚCI,można dołożyć jeszcze DEWELOPERKĘ.Wytwarzają fałszywy obraz rzeczywistości.
Kto to powstrzyma? A właściciele starsi schorowani i bezradni.
A chodzi o LEGALNIE POSTAWIONY PŁOT,każdy właściciel mógł do 24marca grodzić swoją ziemię p.16 , i chodzi o likwidację tego płotu, potem zrobienie ścieżek rowerowych i pieszych, dla deweloperki, jeszcze można dołożyć akcję podburzania opinii publicznej rozpowszechniając na FB fałszywe informację o nielegalności płotu, zamieszczając foto z komentarzami, wchodząc tam bez zezwolenia, już były skutki tego, dewastacje mienia i rękoczyny.
Świetny wpis REZERWAT PRYWATNY, DROGI TEŻ i RESZTA W OKOŁO,WSZYSTKO WASZE, ale siedźcie cicho, bo jeszcze przeczyta to jakiś, prawy człowiek, czy ktoś z opozycji, a może Pisior i zacznie węszyć,a pan stefan prawo to były opozycjonista Burmistrza Dąbrowskiego, ponoć deweloper, brawo pani stefanio.
Do tych co mają chrapkę na działki wokół jeziora kiełpińskiego,ale nie mają kasy, żeby uczciwie kupić sobie tam działkę: Nie uwłaszczycie się na gruntach wokół jeziora kiełpińskiego. Macie chrapkę na znaczne ograniczenie prawa własności. Pod płaszczykiem różnych stowarzyszeń, pseudo ekologii próbujecie zawłaszczyć PRYWATNE GRUNTY, taka komuna-bis. Jeszcze raz powtórzę: Działki wokół jeziora oraz samo jezioro są PRYWATNE i żeby wejść na teren rezerwatu trzeba mieć zgodę ich właścicieli i tyle – proste, ale dla niektórych, nie do przełknięcia
Na razie to im przeszkadza ten płot, po to wysmażono te rozporządzenia z 2018, niby na 5lat, ale okazało się mało skuteczne, to już po 3latach wysmażono to z 24 marca 2021,i na tej zasadzie jak kiedyś PZW, na żywioł wpuścić tych napływowych,ubezwłasnowalniając właścicieli,już przekonują że właściciel to RDOŚ a zarządzającym stała się jedna radna, działająca w wyrafinowany sposób na FB, Grupa jest bardzo dobrze przygotowana, nie stało się to z dnia na dzień, wystarczy przejrzeć w necie artykuły i informacje , o strudze Dziekanowskiej i planach na J.Kiełpińskie, dalsze plany możliwe że chodzi o doprowadzenie do niekorzystnego rozporządzenia swoją własnością i przejecie za grosze. Czytając wpisy pod artykułem pana Dąbrowskiego i tu na info. a tak że w necie, zastanawiam się czy w cywilizowanym świecie można tak nisko upaść, widać można.
Aleś tam poleciał z przepisami i tą strugą, władza się zmieniła z fotografem w tle i woda sodowa uderzyła do głowy, deweloperka swoje działki pod szeregowcami,sprzedaje coś tak pisano po 1000zł za m2 a spacerniak dla swoich klientów za darmo albo za 1zł chcą wyłudzić. Będzie ciekawie przed wyborami.
Czy to prawda, że urząd miejski pracuje już nad nowymi planami zagospodarowania przestrzennego, gdzie próbuje się na niektórych pojedynczych działeczkach wciskać kolejną zabudowę wielorodzinną? Czy coś ktoś o tym wie? Podobno jedna z działek, co do, której chcą zmienić plan miejscowy na budownictwo wielorodzinne kupił deweloper? Jeżeli to prawda to byłaby to prawdziwa hipokryzja obecnej władzy…
No i niewiele się pomyliłem nie wykup, a wyłudzenie za 1zł, albo za darmo, perfidni, zakłamani i bezczelni, najpierw zdusić właścicieli obostrzeniami potem zaproponować 1zł, czyli narobić komuś na wycieraczkę i krzyczeć o papier. Ciekawe czy jakiś właściciel z tych 137 da się dalej robić w konia.Na FB Pani Podolska wrzuciła ciekawy artykuł, odsłaniający niewielką część tego procederu, ciekawe jest bezpieczeństwo i odpowiedzialność.
Pani Podolska rezerwat nie jest ŚCISŁY TYLKO ,,CZYNNY” tak fachowo się to określa a ŚCISŁY to że jest PRYWATNY i nie można naruszać TERENU PRYWATNEGO BEZ ZGODY WŁAŚCICIELA, WŁAŚCICIELEM NIE JEST RDOŚ.A te wszystkie obostrzenia są na życzenie wnioskodawców.
Wielce Czcigodny Panie Etienne ponawiam pytania, najwidoczniej się Pan zapowietrzył i dodaję kolejne:
1.NA łamach lomianki.info zapowiadał Pan spotkanie „na szczycie” z Prezesem ZWiK w Łomiankach sp. z o.o. Było to łądnych parę miesięcy temu. Czy do spotkania doszło i jakie konkluzje, bo poza buńczucznymi zapowiedziami interwencji w ZWiK żadnych dalszych informacji.
2. Zapowiadał Pan walkę z samochodami blokującymi miejsca postojowe przy ulicy Warszawskiej z tabliczkami na sprzedaż, to było zdaje się dwa lata temu. Panie Etienne jakie rezultaty Pana walki? Proszę o zwięzłą informację.
3. Czy to prawda, że przygotowuje się Pan do startu na Burmistrza, ba nawet pogłębia Pan edukację?
4. Jest Pan z ugrupowania Pani Burmistrz, gorąco i namiętnie ją Pan popierał.Gratulował Pan też wyboru Panu Bohdziewiczowi na wice burmistrza, który zrezygnował ze swojej funkcji nie dawno, wobec czego, czy jest Panu coś wiadomo o tym, że Burmistrz chce wprowadzić do planów miejscowych kolejne działki pod zabudowę BLOKOWISK czyli wielorodzinną?
5. Czy coś jest Panu wiadomo o sytuacji pracowników ZWiK w Łomiankach sp. z o.o. i ich desperacji?
6. Czy wie Pan jaka jest atmosfera wśród pracowników urzędu i jednostek podległych? Czy jest Panu coś wiadome na temat odejść z urzędu gminy prawdziwych fachowców- wieloletnich pracowników (np od zamówień publicznych)?
Oj nie tak to chyba miało wyglądać Panie Radny Etienne
Panie Marcinie:
„Chciałbym zaapelować do pracowników Urzędu, ICDS, Centrum Kultury oraz gminnych spółek ZWiK i KMŁ. Jeśli prawdą jest, że części z Was obiecuje się dziś podwyżki, to powiem tak. Nie zamierzam składać Wam tego typu korupcyjnych propozycji. Z większością z Was znam się od kilkunastu lat, bo tyle pracuję dla lokalnego samorządu. Wiem, że wykonujecie solidną pracę. Wiem, że przez ostatnich kilka lat przyszło Wam pracować w szczególnie trudnych warunkach. Wiem, kto personalnie jest za to odpowiedzialny. Mogę Wam obiecać, że przez nową Panią Burmistrz będziecie szanowani i doceniani. Będziecie wykonywali swoją pracę zgodnie z Waszymi kompetencjami oraz zakresem obowiązków. Koniec ze strachem. Koniec z krzywdą i niesprawiedliwym traktowaniem.”
To Pana tekst: https://www.lomianki.info/moje_lomianki.php?nr=531
To jest właśnie ta zmiana na lepsze. Lepsze kolesiostwo, bo nasze.
W odpowiedzi do NoName.
Ad. 1. Spotkanie odbyło się. Pomimo składanych zapewnień tempo realizacji inwestycji pozostawia wiele do życzenia. Korespondencja prowadzona ze ZWiKtutaj. Harmonogram prac na stronie ZWiK.
Ad. 2. Sprawę słupów ogłoszeniowych „na kółkach” szeroko opisałem w październiku 2020 r. Zapraszam do zapoznania się z artykułemtutaj. Jednocześnie sukcesywnie przez SM usuwane są z Łomianek wraki samochodów zajmujące miejsca parkingowe.
Ad. 3. Zbyt wcześnie na tego typu rozważania.
Ad. 4. Nic mi nie wiadomo, by Burmistrz chciała wprowadzić do planów miejscowych kolejne działki pod zabudowę BLOKOWISK. Jednocześnie ubolewam nad tym, że przegrywam głosowania, jak w przypadku tego ws terenów położonych w Dziekanowie Polskim Pd. O tym również pisałem (link powyżej).
Ad. 5. Nic nie wiem na temat „desperacji” pracowników ZWiK. Słyszałem o zwolnieniach pracowników. Sprawy te jednak nie leżą w moich kompetencjach. Pracodawcą jest przez ZWiK, a organem nadzorującym i jednocześnie właścicielem Burmistrz Łomianek.
Ad. 6. Nie mam wiedzy na temat atmosfery panującej wśród pracowników Urzędu oraz jednostek podległych. Wiem natomiast o licznych zwolnieniach osób, których pracę wysoko oceniałem. Ubolewam nad tym i nie identyfikuję się zarówno z metodami, jakie były wobec pracowników tych stosowane, jak też z formą przeprowadzanych zwolnień.
Zgadzam się. Nie tak to miało wyglądać.
Dziękuję za odpowiedź.
Zatem Czcigodny Panie Radny Marcinie Etienne, skoro nie tak to miało wyglądać, to jakie Pan rozwiązanie tej sytuacji proponuje?
Namawiał Pan do głosowania na Pańską koleżankę – obecną Burmistrz MŻP.
Jak jest to wszyscy w Łomiankach widzą. Nie ma się co łudzić, następny Burmistrz, ktokolwiek by nim nie został, będzie potrzebował wielu lat, żeby posprzątać tę stajnię Augiasza.
Kolejne nasuwające się pytania:
1.
Czy, dla dobra Łomianek, jest Pan za REFERENDUM, które próbowało by odsunąć od władzy obecną Panią Burmistrz MŻP i jej przybocznych?
2.
Czy woli Pan poczekać do końca kadencji i brać pod uwagę, że każdy rok rządów Pani MŻP jest dla Łomianek stracony, ale przynajmniej wygra Pan trochę czasu, żeby przygotować się do kandydowania na fotel Burmistrza Łomianek?
3.
Co z Waszymi obietnicami wyborczymi?
Czy coś jest Panu wiadome na temat słynnego już na całe Łomianki BUS-PASA?
Urząd przyjazny dla mieszkańców i nowa jakość zarządzania?
4.
Dlaczego Burmistrz Łomianek nie wybudowała ani jednego kilometra dróg rowerowych, skoro stawia na ekologię.
W zasadzie jedyne drogi rowerowe jakie w Łomiankach zbudowano, to te za kadencji Burmistrza Dąbrowskiego (drogi rowerowej na ulicy Ogrodowej nie liczymy – zrobionej za p.Pszczółkowskiego – bo to była zwykła farba namalowana na dziurawym chodniku…
W mojej ocenie jest to najgorsza kadencja Burmistrza w historii miasta Łomianki.
W odpowiedzi do NoName.
Tak. Namawiałem. Jednocześnie uprzedzałem obecną burmistrz, że niezależnie, „swój” czy „obcy” będę punktował wszystkie nieprawidłowości i zaniechania, co czynię.
Widzę, że znacznie się różnimy w ocenie obecnej burmistrz. W mojej – lepszego kandydata nie było. I nie wyobrażam sobie powrotu starego układu, którego ludzie w sposób świadomy i jawny łamali prawo.
„Jak jest wszyscy w Łomiankach widzą” – myślę, że jest to przesadne stwierdzenie. Znam osoby, które dobrze postrzegają działalność obecnej burmistrz.
I odpowiadając na pytania, ostatni raz, bo nie lubię wchodzić w dyskusję z osobami ukrywającymi się na anonimowych forach (zawsze można założyć konto).
Ad. 1. Jestem przeciwny referendum. Ocenimy działania obecnej burmistrz za 2,5 roku. Trudno jednoznacznie krytycznie wypowiadać się o minionych dwóch latach, bo były one nietypowe z uwagi na Covid i destrukcyjne działania ówczesnego przewodniczącego. Choć według mnie burmistrz miała możliwości, by odważnie i z większym zaangażowaniem pewne sprawy pchać do przodu. Wystarczy chociażby spojrzeć na działania sąsiedniego Urzędu w Izabelinie (z tego, co mi wiadomo Covid również ich dotknął).
Negatywnie oceniam działalność ZWiK i politykę kadrową burmistrz. Mam również mnóstwo zastrzeżeń, co do pracy Wydziału Inwestycji i Remontów (brak należytego nadzoru nad inwestycjami). Bardzo dobrze za to oceniam dziś działania Ośrodka Pomocy Społecznej, Centrum Kultury oraz KMŁ. W samym Urzędzie – nie mam też najmniejszych zastrzeżeń do pracy Biura Rady, a także pracowników Wydziału Ochrony Środowiska. Mam nadzieje, że ten wpis nie stanie się dla kierownictwa wspomnianych jednostek swoistą „czarną polewką” (za poprzedniej władzy, z pewnością by tak było).
Jak widać moja ocena jest różna, w różnych obszarach. Dla tego – NIE. Nie jestem za referendum.
Ad. 2. Przeżyliśmy Dąbrowskiego i Rusieckiego, tym bardziej przeżyjemy i obecną burmistrz. Nie demonizowałbym.
Ad. 3. Robię wszystko, co mogę, by swoich dotrzymać.
Ad. 4. Co do Bus-Pasa odsyłam do osoby oddelegowanej do tych spraw. tj. Pana Macieja Krogulca.
Co do oceny burmistrza. Tak, jak już wcześniej wspomniałem – różnimy się. I dlatego właśnie życie jest piękne…
No i co? Zatkało ….
Kogo i czym oraz czemuż miało zatkać?
Szanowny Panie Radny.
Ile Gmina straci na corocznym dofinansowywaniu oraz rozbudowie liceum w Łomiankach (jeżeli chcą Państwo faktycznie zwiększyć jakość kształcenia w LO)? Proszę o odpowiedź uwzględniając najbliższe 20 lat bo na tyle ma być zawarte ,,porozumienie”.
W naszej ocenie jest to skandaliczna umowa, która tylko i wyłącznie obciąży budżet Łomianek. Może czas pomyśleć, że nie ma sensu utrzymywać placówki, która jest niekonkurencyjna przez bliskość szkół w Warszawie? Przypomnę, że Wawer (dzielnica Warszawy) ma dalej niż Łomianki do centrum Łomianek. Dlatego też nie widzimy by w naszym mieście, na obecną chwilę miała istnieć szkoła, która nie kształci na za wysokim poziomie (szoruje dnem na wszelkich wojewódzkich rankingach), generuje wysokie koszty przez to, że jest wyłącznie jeden rocznik. Najważniejsze. Bielany, Żoliborz i Bemowo są bardzo blisko Łomianek, Śródmieście dzięki metru także… Tam też są szkoły, które mogą kształcić łomiankowską młodzież!
Czas podjąć decyzję odpowiedzialnie a nie politycznie. Zrobiliście umowę, która ma WYŁĄCZNIE charakter polityczny, bez jakichkolwiek kryteriów opłacalności.